Pagina's

Dag bezoeker van mijn blog,

Leuk dat je langs komt! Ik hoop dat je hier graag rondkijkt in alle berichten over mijn breihobby (en ook soms wat haken).
En over de konijnen en de kippen ook.
Als je een reactie achterlaat, vind ik dat fijn. ­čÖé

maandag 3 juni 2013

ukkie en haar mama's

Even wat foto's van kleine uk die gisteren uit het ei is gekomen (als enige bevruchte ei van vijf). Vandaag viel er al heel wat te verkennen.

Het is vooral Grietje (de geelwit gezoomde Wyandotte) die heeft gebroed. Marrit (de goudblauw gezoomde) heeft zich halverwege de broedtijd bij Griet gevoegd. Ik weet dat het een risico was om ze samen te laten broeden, maar heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met twee hennen die samen zitten. En nu gaat ook weer alles goed. Ze zorgen prima voor ukkie (die uiteraard een hennetje zal zijn ;-) )





4 opmerkingen:

  1. Aaahhh Martine, proficiat, wat een moppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig met jonge kipjes. Zo lief gezicht!!!
    Mooie kippen heb je.

    Fijne dag verder.
    Gr. van Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit kuikentje met haar kleurpatroon doet me heel nostalgisch denken aan een liedje van Dorus (Tom Manders) De liefde tussen een crocus en een hyacinth die bekroond wordt door hun bloedeigen kind.

    BeantwoordenVerwijderen