Pagina's

Dag bezoeker van mijn blog,

Leuk dat je langs komt! Ik hoop dat je hier graag rondkijkt in alle berichten over mijn breihobby (en ook soms wat haken).
En over de konijnen en de kippen ook.
Als je een reactie achterlaat, vind ik dat fijn. 🙂

maandag 1 december 2014

Lappendeken

De voorbije maand november stond grotendeels in het teken van het wegwerken van alle de meeste restjes breigaren. Het geheel werd een heel mooi lappendeken, dat naar de Breimadammen zal gaan, voor het goede doel.

Het begon met drie bakken vol breigaren van verschillende kwaliteiten (wol, acryl, mengelingen) en diktes. Allemaal verwerkt tot lapjes van ca. 20x20 cm.





Als alle lapjes klaar waren (54 in totaal, en al 2 op overschot voor een volgende deken :-) ) heb ik ze tot een kleurrijk geheel gecombineerd. Alles op een fleece dekentje gelegd en opgerold, zodat ze allemaal op de juiste plaats bleven liggen.






En wanneer alles aan elkaar gehaakt was, een boordje eromheen en ontelbare draadjes wegwerken...










Hopelijk zal iemand er lekker warm onder hebben de komende winter...


7 opmerkingen:

  1. what a gorgeous blanket!!
    wonderful job!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je deken is prachtig geworden... en daar zal zeker iemand blij mee zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ” de breimadammen zien er echt naar uit om de deken in het echt te zien, en wat een supergoed idee om de lapjes op te rollen in een fleecedeken zodat ze op hun plaats blijven zitten ”

    BeantwoordenVerwijderen