Pagina's

dinsdag 20 januari 2015

Entrelac

Ik ben mijn eerste Entrelac project gestart onlangs. Deze techniek leren stond op mijn to-do-lijstje voor 2015 :-)
Het wordt een babydeken voor een vriendin die ik al de helft van mijn leven ken. Zij en haar man verwachten hun derde kindje begin april.

Eerst was ik begonnen op 156 steken, maar dit werd vééééél te groot (125 cm). Dus met pijn in het hart alles weer uitgehaald - ik was 20 cm ver - en herbegonnen op 121 steken. Nu is het zo'n 90-95 cm breed en dat is veel geschikter voor een baby.

Ik ben erg blij met hoe het vordert!
Het garen heb ik gekocht bij Wol en Zo, in de uitverkoop :-) Het is Schachenmayr Bravo Color.

Mijn plan is om er aan de achterzijde nog een fleece dekentje tegenaan te naaien.


§§§§§


De eerste poging op 156 steken :




En zo ver staat het nu : 





6 opmerkingen: