Pagina's

dinsdag 28 juli 2015

Werk in uitvoering

Van de Trail Hoodie heb ik intussen de rug afgewerkt. Ik ben eraan begonnen op 24 mei, maar intussen is heel wat anders tussendoor gekomen, vandaar dat het zo traag vordert. De linkervoorkant staat nu op de naalden.

I finished the back of the Trail Hoodie. I started this on May 24, but a lot of different things came along in the meantime, so it progresses slowly. At the moment, the left front is on the needles.




Ook ben ik met wat gedoneerd sokkengaren een paar herensokken aan het breien voor De Breimadammen.

With donated sock yarn, I'm also making a pair of men's socks, for "De Breimadammen" 
(Dutch for "The Knitting Ladies").






4 opmerkingen:

  1. Prachtige werkjes heb je onder handen! Leuk patroon voor de sokken, het lijkt eenvoudig maar wat een groots effect, heb ik gelijk? Wat zijn de breimadammen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :-)
      Sokken zijn inderdaad erg simpel. Ik gebruik de matentabel die je overal vindt op internet, en als patroon een heel eenvoudige steek: 2r 2av twee toeren en daarna van de 2r eerst de 2e steek, dan de 1e steek, en dan beide gelijk van de naald laten afglijden, zodat ze gekruist zitten. Dan krijg je kleine kabeltjes.

      De breimadammen is een groep gestart door 4 dames, die breien voor het goede doel.
      Zitten ook op Ravelry : http://www.ravelry.com/groups/breimadammen-voor-het-goede-doel

      Verwijderen
  2. De breimadammen zullen er blij mee zijn. En de trui wordt ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen