Pagina's

Dag bezoeker van mijn blog,

Leuk dat je langs komt! Ik hoop dat je hier graag rondkijkt in alle berichten over mijn breihobby (en ook soms wat haken).
En over de konijnen en de kippen ook.
Als je een reactie achterlaat, vind ik dat fijn. 🙂

zondag 31 januari 2016

Te lang...

Na het badje met Eucalan en het drogen bleken de mouwen van de Trail Hoodie veel te lang. Reden : het lijf van de vest was veel breder geworden, zodat de schouders afhingen en de mouwen dus ook.

Ik heb voor de makkelijkste oplossing gekozen en de mouwen langs de opzetkant ingekort. Eerst een draad ingeregen die alle steken ophield, dan het onderste stuk afgeknipt. De losse steken over elkaar heen gehaald, zodat het geheel weer afgekant was. En dan een nieuwe boord eraan gebreid.














2 opmerkingen:

  1. oh jé, zo te zien een heel eind te lang. Gelukkig heb je wat skills 'in je mouw' zitten, en is het gelukt om dit aan te passen. Je trui is dan ook flink 'oversized', als het lijf breder is geworden? Maar geen erg, dat is weer helemaal in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het lijf is zo'n 12 cm breder geworden dan oorspronkelijk de bedoeling was. (25 cm in totaal breder in de borstomtrek).
      Dus mega oversized inderdaad :-)
      Maar wel gezellig om ergens overheen te dragen als extra laagje warmte, denk ik.
      En wie weet brei ik ooit een nieuwe versie in een andere kleur, en dan 2 maten kleiner :-)

      Verwijderen